Keresés


Elérhetőség

Hercegnő védelmi program

E-mail: horvathorsolya87@citromail.hu

Hangjegyek

2015.01.15 20:41

Mindig hallottam a zenét, de sosem ért el a szívemig igazán egy-egy hang. Nem tudtam érteni, mert nem hallottam meg. Pedig a zene meggyógyít, erőt ad, elgondolkodtat és boldogabbá tesz. Nagyon gyenge a zenéhez fűződő kapcsolatom. Persze sokat hallgatok, most is éppen, de mégsem érzem mi hol helyezkedik el, mely hang magasabb vagy alacsonyabb. Nem is olyan régen olvastam egy cikket a szolmizációs hangok esetleges jelentéseiről. Tetszett az elgondolás, miszerint a dó, ré, mi, fá, szó, lá elnevezéseket lehet kötni valamihez. Mivel ezáltal értelmet nyertek, én is tudom kötni valamihez ezeket a szavakat. És ez a hangokban talált értelem ihletet adott arra, hogy megalkossam a saját ötvonalas kottámat, amelyben a szolmizáció, a hangok közti lépegetés nem is olyan áttekinthetetlen, mint ahogy elsőre kinéz....

Dó-Dominus- Isten

Van az origo, amit egyesek Istennek, mások energáiának, megint mások angyaloknak hívnak. Most egy nagyon beképzelt dolgot írok ide. Az én olvasatomban a Dominus én magam vagyok. Minden rajtam múlik. Mert meglehet, hogy valaki más osztja ki a kártyákat: örömöket, bánatokat, veszteségekert, sikereket és kudarcokat, DE én döntöm el hogyan játszom ezekkel a lapokkal. Eldönthetem mikor dobom be az egészet, vagy csak cserélek le egy-egy lapot. Szerintem mindenki a saját maga Dominusa. Ezzel a kijelentéssel egy valaki most megérti azt, hogy én mennyire figyeltem rá.

 

Ré- Rerum-Anyag

Pusztán csak boldogulnom kell azzal a materiális világgal, amely körülvesz. Piszok nagy mázlista vagyok. Mindenem megvan Rerum szempontjából. Nem hiányzik semmi sem. Amit szerzek még magamnak, azok csak a luxus adta lehetőségek és a nagyobbra vágyás bújtatott jelei. 

 

Mi-Miraculum- Csoda

Alapvetően hiszek bennük, mert velem is sok történt már. Például átmentem minden énekvizsgán a főiskolán. Tettem érte én is, de ami sosem működött, azt a zeneiskola sem tudta tökéletessé tenni. Csoda Anna és Sári is nekem, az unokahugik. Csodás szerencse, hogy Móki velem van. De van egy igazán nagy csoda, amit nem tudok eléggé megköszönni annak, aki szervezi az emberek sorsait. Csoda, hogy ennyivel megúsztam az életem. Ezt most senki sem érti, de ez pozitív mondat volt.

 

Fá-Familias Planetarium - A naprendszer/ A bolygók családja

Én itt az összes tulajdonságomra gondolok. Az én bolygóim együttese, jó esetben együtt állása. Minden, ami én vagyok: a jó és rossz dolgok egyaránt. Rengeteg van belőlük, rosszból is sajnos. Nem állítom, hogy könnyű ember vagyok. Némelyeknek átláthatatlan a naprendszerem. Megdöbbentő tény: sokszor nekem is az :)

 

Szó- Solis-  Nap

Ide valami ütőset várna az ember, de én csak egy szóval tudok szolgálni. Az én Napom az AKARAT. Az van bennem legfőképpen. Néha jó, hogy képes vagyok az akaratom alapján teljesíteni. Máskor az akarat bénít le teljesen, mert nem érem el, amit szeretnék. Jön egy fontos mondat, amely az én legbelsőbb énemből fakad: Minden létező dologgal kapcsolatban nagyon nagyon erős az akaratom. Néha nem olyan rossz ez, mint ahogy hangzik.

 

Lá- Lactea Via-  Tejút

Van az út, amelyen sétálunk, mindenkinek van sajátja. Én most épp elég stabilan sétálok, ennek örülök. Voltak időszakok, amikor csak szinte úgy löktek előrébb a körülmények, vagy egy helyben toporogtam. Jelenleg most belátom az útnak egy számomra jelentős hányadát. Csak maradjon ennyire jó a szemem...

 

Szí- Siderae- Csillag

Ez egy plussz egy hang, ami jelentést kapott. Csillagok nélkül nem lenne meg a lehetőségem nagyot álmodni. Nálam mindig tele van csillaggal az ég, ezek a vágyaim. Az én csillagjaim elérhetőek, mindig csak olyan messze vannak, hogy szinte már a kezemben csillognak. Ilyen csillag az ovi, a szakvizsga, a jogsi, a pályázat, az Azori-szigetek.

 

Nem lett jobb a zenei hallásom ezáltal, de legalább lesz mihez kötnöm ezeket a kis tőszavakat, amelyek mindenkinek sokat jelentenek, hiába tűnnek jelentéktelen kis csonkoknak. Mert amikor meghalljuk a zenét, akkor a mások által kreált szavacskák együttesét élvezzük. Belépünk egy ötvonalas kottába, ahol minden hallott hang más-más jelentéssel bír. De ne felejtsétek el, hogy hiába a hangokat nem mi választjuk, rajtunk múlik, hogy mit építünk fel belőlük.